fredag 11 maj 2012

Varför en blogg, när det finns skrivböcker?

Vad är nu som har fått mig till detta, att ge mig på att blogga? Jag som fnyser, när någon frågar om jag har ett konto på Facebook! Min nyfikenhet och vilja att lära mig nya saker...? Möjligheten att skapa motivation hos mina elever...? Eller är det mina kollegor som redan är frälsta och verkligen inspirerar? Säkerligen en blandning, men framför allt vill jag visa och dela med mig av vad mina elever lyckas att åstadkomma.

Jag vill också att eleverna ska träna sig i att ha en publik, att tänka på hur man ger respons och hur man uttrycker sig i olika sammanhang. Förhoppningsvis kan bloggen bli en utmanande arena som även inspirerar dem att själva skriva och tänka tillsammans med andra. Att se att det fria ordet är en demokratisk rättighet, men också skyldighet, då man måste tänka kring vad och hur man skriver.

Så håll till godo!
Fröken Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar